• 046 4743434
  • Contact

    Let's Keep In Touch!X

    ADDRESSFysio-sportcentrum Geleen
    Norbertijnenstraat 77a
    6166 AH Geleen
    T 046 4743434
    E info(at)medi-sport.nl

    OPENINGSTIJDEN
    _______

    Born
    Parkweg 5
    6121 HV Born
    T 046 4851756
    E born@medi-sport.nl

    OPENINGSTIJDEN
    _______

    Heerlen
    Pieter Hooftstraat 10
    6416 CP Heerlen
    T 045 541 5127
    E heerlen@medi-sport.nl

    OPENINGSTIJDEN

    Laat hier uw berichtje achter

    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

Nieuws

Versterk je spieren en botten!

Door Beheerder Website | In Algemeen Nieuws, Nieuwsfeed | on augustus 2, 2018

Wie het woord ‘kracht’ zegt, denkt bij fitness al gauw aan halters en zware gewichten. Sportinstructeur Tom van Duin van Fysiotherapiepraktijk en Sportinstituut Medi Sport: “Dat beeld is echt te eenzijdig, zeker bij Medi Sport. Natuurlijk kun je specifiek trainen op de opbouw van spiermassa, maar de meeste leden bij ons werken vooral aan hun algehele fitheid en vergroten daardoor hun krachtuithoudingsvermogen en versterken zo hun spieren en botten. Dat laatste is voor elk lijf van belang, zeker als je ouder wordt.”

Medi Sport biedt fitnessmogelijkheden op de locaties in Geleen, Born en Heerlen. Tom van Duin: “Hoe je je krachtuithoudingsvermogen verbetert? Door bij het gebruik van fitnessapparatuur gericht op een bepaalde spiergroep de oefening vaker te herhalen. Denk dan aan een gemiddelde uitvoering van 10 tot 20 keer. Je gebruikt dan bewust lichtere gewichten, want anders zou je overbelast raken. Het effect is: doordat je je spieren op deze manier stimuleert verbetert je doorbloeding en wordt je belastbaarheid in het dagelijks leven bij fysieke inspanningen groter.”

Tom geeft aan: “Wie bewust spiermassa wil opbouwen gebruikt in de fitness zwaardere gewichten en kiest voor minder herhalingen. Met een gemiddelde omvang van 6 tot 8. Dit realiseer je met behulp van een aantal fitnessapparaten, in combinatie met onder andere halters. Je zet dus meerdere oefeningen in om een bepaalde spiergroep specifiek te trainen, denk bijvoorbeeld aan je boven- en onderarmen.”

De sportinstructeurs van Medi Sport zijn op locatie aanwezig om tijdens een intakegesprek met de klant te bespreken wat zijn of haar sportieve doelen zijn en hoe vaak per week de abonneehouder wil komen sporten. “Uiteraard kan dat meer zijn dan alleen fitness. We bieden bijvoorbeeld ook functioneel gerichte en/of corestability-trainingen aan. Het voordeel daarvan is dat je steeds kunt variëren en zo onder begeleiding doelgericht kunt werken.”

Wie het trainen van het krachtuithoudingsvermogen wil combineren met het gebruik van cardio-apparatuur heeft bij Medi Sport voldoende keuze. Tom van Duin: “Maar zo zou je ook -ik zeg maar eens per week- kunnen deelnemen aan een spinningles. Op die manier blijf je je lichaam voldoende uitdagen en dat is wat velen van ons willen, toch?”

Voor meer informatie kan telefonisch contact worden opgenomen of loop gerust bij ons binnen!

No Comments to "Versterk je spieren en botten!"

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Layout en realisatie Blinq Ontwerp 2014
Copyright MediSport 2014-2018